تولید غیر متمرکز

این مقاله پیش‌نویس است و محتوای آن کامل نیست.

تولید غیر متمرکز به معنای این است که تا حد امکان، تولید را از کارخانه ها و شرکت های بزرگ، به اجتماع های محلی یا حتی افراد منتقل کنیم.

تولید غیر متمرکز چه ارتباطی با داده های عمومی دارد؟

در حقیقت، تولید غیر متمرکز اولین روش بشریت برای تولید بوده است؛ اما بعد ها تولید به سمت متمرکز شدن و مختص کارخانه های بزرگ شدن رفت چون در آن صورت می توانست از مزایای تولید انبوه استفاده کند، و علاوه بر آن با سرعت بیشتری پیشرفت کند و محصولات بهتری به وجود بیاورد. امروزه که ما به رایانه ها و اینترنت دسترسی پیدا کرده ایم، می توانیم پیشرفت را به طور جمعی و با سرعت زیاد در سطح داده انجام دهیم و بعد با استراتژی های تولید غیر متمرکز به صورت جدا جدا، محلی و فردی، آن داده را به یک محصول واقعی تبدیل کنیم.

پس در تولید غیر متمرکز مدرن، داده های طراحی و ساخت عمومی هستند و توسط جامعه به سرعت پیشرفت می کنند، اما استفاده از آن داده ها توسط افراد و نهاد های محلی انجام می شود و وابستگی به کارخانه های بزرگ از بین می رود. تولید غیر متمرکز، برابری موجود در داده های عمومی را به عرصه ماده ها می آورد.

مزایا

  • استقلال افراد از شرکت های بزرگ
    • قدرت گرفتن نهاد های محلی
    • مقاومت و پایداری بیشتر در برابر کمبود در زنجیره تامین
  • شخصی سازی به میزان بی نهایت
    • خروجی می تواند منحصر به فرد باشد، بر خلاف کارخانه ها که خروجی یک شکل تولید می کنند.
    • تنظیم با قد، وزن یا سلیقه افراد
  • حذف واسطه ها
    • حذف هزینه حمل و نقل
    • حذف هزینه بسته بندی
    • عدم نیاز به تبلیغات برای فروش محصولات
    • کاهش هزینه محصول نهایی
  • کاهش نیاز برای به کارگری گرفتن انسان های دیگر

چالش ها

  • عدم وجود شرایط صرفه به مقیاس
  • محدودیت در استفاده از نیروی انسانی

استراتژی ها