این شرکت که در زمینه داده های بزرگ فعالیت می کند، عمده ابزار هایی که توسعه می دهد را به صورت عمومی منتشر کرده است. این شرکت توسط موسسان نرم افزار آپاچی اسپارک، که یک نرم افزار عمومی در زمینه داده های بزرگ و ساخته شده در دانشگاه برکلی کالیفورنیاست، به وجود آمد. اما محصولات عمومی این شرکت تنها به آپاچی اسپارک ختم نمی شود و این شرکت فعالیت مستمری در زمینه داده های عمومی دارد.
بیزینس پلن این شرکت، مشاوره و انجام پروژه برای شرکت های بزرگ در صنایع مختلف مانند خرده فروشی، سخت افزار رایانه ای، نفت و گاز و ... است. این شرکت به وسیله عمومی کردن ابزار هایی که توسعه داده است، آن ها را به ابزار های پیشرو و غالب در بازار تبدیل کرده است که حتی در دانشگاه ها آموزش داده می شوند. حال اگر شرکت های بزرگ بخواهند پروژه ای انجام دهند، چه کسی را برای انجام آن انتخاب می کنند؟ کسی که می تواند از آپاچی اسپارک استفاده کند یا کسی که آن را به وجود آورده است؟ یا کسی که از یک ابزار دیگر ناشناخته و غیر پیشرو استفاده می کند؟ در شرایط برابر، سازنده آپاچی اسپارک انتخاب بهتریست. به این صورت دیتابریکس با عمومی کردن داده هایش یک امتیاز رقابتی نسبت به رقبا می گیرد و اگر چه ابزار های پیشرفته اش را در اختیار شرکت های کوچک و افراد مستقل قرار داده است و آن ها را توان مند کرده است، ولی خود او نیز از این اتفاق سود می برد و بازار شرکت های بزرگ را به دست آورده است.